Inaugurant curs i celebrant 4 anys de projectes

Ahir a la tarda vam inaugurar el curs 2014-15 amb un acte on va participar tot l’equip UdiGitalEdu al complet, i on ens acompanyaren escoles, mestres, associacions, companys de la universitat, i amics i amigues que hem anat fent durant aquests quatre anys de projectes.

L’acte el van conduir en Xevi Cufí i la Meritxell Estebanell, que presentaren UdiGitalEdu oficialment com a nou grup de recerca emergent de la UdG. També explicaren la filosofia que hi ha darrere les nostres iniciatives, van presentar dades dels cursos anteriors i esmentaren projectes futurs.

Durant l’acte vam presentar uns quants dels nostres projectes més emblemàtics, donant veu a les escoles i associacions amb les que col·laborem.

L’Eduard Muntaner i la Mònica González presentaren el projecte TIC TAC, i tot seguit en Xavier Fàbrega de l’escola Veïnat i dues nenes de l’escola Dalmau Carles -la Malak i la Lucía– donaren testimoni de la seva experiència treballant amb nosaltres.

La Marta Peracaula va presentar el projecte que realitzem amb els nens i nenes de la FANJAC, i la Tere Gómez va donar la visió des del punt de vista de l’associació.

Seguidament, la Mariona Niell va explicar el projecte que estem desenvolupant amb el CRAE de Salt, i després el director del centre, en Santi Roure, va donar-nos exemples de com els nostres tallers han influït en els seus nens. També la Isa Pérez va explicar-nos la seva perspectiva com a voluntària en els tallers.

Després, La Fina Ferrés i l’Eduard Muntaner van esbossar el projecte integral que s’està duent a terme a l’escola Carme Auguet, i la Pilar de Bolós i l’Anna Riera van donar les seves visions com a directora del centre i mestra, explicant el gran camí que han emprès aquests últims anys.

post2

Posteriorment fou el torn dels agraïments i després es donà la paraula a les autoritats. La Gemma Geis (Vicerectora de Desenvolupament Normatiu, Governança i Comunicació) i l’Albert Bayot (Director dels Serveis Territorials d’Ensenyament de Girona) van fer uns parlaments.

robots-aula

Per cloure l’acte vam comptar amb la conferència invitada d’en Frank Sabaté de l’Escola Projecte de Barcelona. La xerrada portava per títol Robots a l’aula. Programar per aprendre, i va captivar l’audiència explicant els conceptes clau del pensament computacional fent una metàfora culinària amb el puré de patates, tot acabant amb una demostració en viu amb Scratch i Makey-Makey.

Va ser un vespre molt especial per a tot l’equip UdiGitalEdu, i volem donar les gràcies a tot els que ens vau acompanyar, i també als que no vau poder però col·laboreu i treballeu amb nosaltres. Continuarem treballant amb el mateix entusiasme! Gràcies!

inauguracio

inauguracio1

inauguracio2

inauguracio3

PD: Les fotografies que il·lustren aquest apunt van ser compartides pels nostres amics i amigues a través del Twitter. Gràcies!