El TIC TAC es posa en marxa de nou

Per quart curs consecutiu arranquem el projecte TIC TAC a les escoles Dalmau Carles de Girona (4rt de primària) i Veïnat de Salt (6è de primària). Ja hem realitzat el primer taller amb els tres grups d’alumnes participants.

Durant aquest curs totes les activitats que farem tindran com a fil conductor les matemàtiques, treballades com fem sempre, a través de la programació, la robòtica, i combinant activitats científiques i artístiques. En el primer taller hem treballat fraccions i conceptes com meitat, doble, triple, quarta part, etc.

Per fer-ho els nens han modificat un projecte amb Scratch, on el personatge protagonista (una abella) s’havia de moure per diferents itineraris per trobar un tresor. Els nens controlaven l’abella a través d’unes instruccions que havien de traduir de llenguatge informal escrit en paper (Català) a llenguatge formal (Scratch). Les instruccions escrites eren de l’estil: “fes avançar l’abella una quarta part dels passos que ha avançat en el pas anterior”.

Cada equip de nens també ha fet servir altres materials (LEGO i els reglets de la Maria Antònia Canals) per treballar els mateixos conceptes que estaven fent servir a l’aula d’ordinadors amb l’Scratch.

El projecte el comencem ara i s’allargarà fins al març.